Three Days of Rain

Förra veckan var rätt lugn. Var ute på promenad en massa som vanligt och läste klart ännu en bok. Det är härligt att verkligen ha tid att läsa böcker, när man går i skola är det svårt att hinna med allt man vill.


I fredags gick jag på en extra lång promenad som jag hittade i en av böckerna med vandringsleder runt Purton som familjen har. De är faktiskt riktigt bra att ha när man egentligen inte känner till området så bra. De flesta instruktionerna är lätta att följa och alla promenader är rundor så man behöver aldrig gå tillbaka samma väg som man kom.

  På kvällen gick jag ut en liten sväng med tjejerna, men eftersom jag var tvungen att stiga upp tidigt dagen efter så tog jag sista bussen hem.


I lördags åkte jag in till London för att se pjäsen "Three Days of Rain". Halverst impulsgrej, upptäckte för ungefär två veckor sedan att den skulle sluta gå i lördags så då var jag tvungen att boka biljett och åka och se den. Den var helt fantastisk! Skådespelarna var grymma, det var riktigt häftigt att se så bra skådespelare live på scen. Det var Lyndsey Marshal(bl.a. The Hours, Rome), Nigel Harman(Blood Diamond) och James McAvoy(The Last King of Scotland, The Lion the Witch and the Wardrobe, Atonement osv). James McAvoy var väldigt intensiv på scenen, helt klart minst lika bra som på film.

  Handlingen är lite komplicerad att beskriva men kort sagt så är det en historia om familjeförhållanden och hur det förflutna alltid påverkar nuet. I första akten spelade skådespelarna två syskon och en barndomsvän och i andra akten spelade de sina föräldrar. Egentligen en väldigt allvarlig pjäs, men den var ändå rolig på ett lite sorgligt sätt. Jag vet inte om man blir så mycket klokare av min lilla beskrivning, men som sagt, det ar svårt att förklara utan att avslöja för mycket.


Teatern var klockan tre och jag åkte in till London på morgonen så jag hade lite tid innan och lite tid efter att strosa omkring. Jag hade planerat in lite shopping men det var så fint väder så jag strosade mest omkring runt Covent Garden och i det området. Men en klänning från Mango blev det i alla fall:P Hann även med att titta lite i Waterstones Picadilly som om man får tro dem är den största bokhandeln i Europa. Jag vet inte om det är sant men den var fem våningar så jag kan tänka mig att det helt klart är en av de största.


I söndags hade jag en liten slappardag. Var som vanligt ute och gick ett par timmar och sen slappnade jag mest av framför tv:n och datorn.


Klantig som jag var glömde jag att ta med mig kameran till London, men jag tog några bilder med mobilen. Det är inte så bra kvalitet, men man kan se ändå :)






Apollo Theatre




Den storsta hamburgare jag har sett:P Billig var den ocksa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0