Lera, Livemusik, Medeltida Slott och Underbara Citat!

Så var det dags att skriva igen! Så vad har hänt sen sist...


Slutet på förra veckan var lite mulet så i torsdags så var jag mest inne och städade och såg på amerikanska tv-program, Efter några månader med engelska såpor så börjar man längta efter något amerikanskt. Jag har upptäckt att One Tree Hill, Gilmore Girls och Scrubs ar på tv varje dag, så jag brukar passa på att stryka då så att jag inte känner mig så lat. Men eftersom det har varit så fint väder på sista tiden så har jag inte sett så mycket av dem på sista tiden. Måste erkänna att det kan vara rätt skönt med en mulen dag någon gång ibland så att man har en anledning att vara inne och slappa lite.


Men i fredags så klarnade vädret upp igen, så det blev en liten joggingtur på morgonen och sen en sväng in till stan. Skulle träffa Julia på eftermiddagen så jag gick till parken med min bok och väntade på henne. Var riktigt härligt att sitta och sola där ett tag. När Julia kom gick vi till Starbucks(surprise, surprise) och kollade lite i affärer. Upptäckte att New Look har fått in väldigt mycket fina sommarkläder. Brukar aldrig titta där i vanliga fall, men nu måste jag nog börja.


På fredag kväll var jag barnvakt så det blev en Starwars med pojkarna och sen lite tv för mig innan läggdags.


I lördags var jag ute och gick två gånger, eftersom jag under den första promenad råkade gå rakt igenom en massa lera och gegga ner hela mig. Fick lov att tvätta allt som jag hade på mig, inklusive skor.


På kvällen var jag på en pub i Swindon med tjejerna och såg ett par coverband som var mycket bättre än förväntat. Det roliga med sådana ställen här är att det verkligen är folk i alla åldrar ute, ingen bryr sig och alla har lika kul.


I söndags åkte jag till Warwick Castle med familjen. Det är ett medeltida slott som nu är en sorts "medeltids- theme park". Det var riktigt kul! Historienörd som jag är så tyckte jag att allt som man fick veta var jätteintressant, men det roligaste var ändå alla grejer för barn. Jag har märkt att jag alltid blir barnsligt uppspelt och glad över sånt.

  De demonstrerade bland annat hur en "trebuchet" fungerar - ett medeltida stridsredskap som i stort sett är en gigantisk slunga(bilder längre ner:P), hur riddare slogs och med vilka vapen och vad man åt. Men det som jag tyckte var huvudgrejen var nog deras "fågelshow".  De hade örnar, gamar och falkar som de flög runt slottet. Jag som aldrig har sett en örn på riktigt förut tyckte att det var riktigt häftigt att se dem på nära håll flygandes lågt rakt över huvudet. Tyvärr lyckades jag inte ta några bra bilder men jag tror att man kan se lite grann i alla fall på de som jag har.

  Det var verkligen en rolig dag! Vädret var helt okej också, solen tittade fram och värmde riktigt ordentligt då och då, så det var skönt att vara ute hela dagen.


I måndags var det en så kallad bank holiday så barnen och Lisa hade ledigt. Kändes väldigt mycket som en extra söndag. Sista "Sunday Roast Dinner" för i sommar blev det också.

På dagen följde jag med Lisa till ett par enorma supermarkets för att handla lite och köpa ett par grejer till deras semester.

  Pojkarnas farfar Dave(även kallas pops) kom för att äta middag med oss.


Måste bara skriva ett par roliga saker som pojkarna sa under middagen innan jag glömmer dem också. De säger så mycket kul, så jag önskar att jag hade haft mer nedskrivet, för man glömmer så fort.


När alla hade ätit färdigt så tittade Toby sig omkring med viktig min och sa " has everybody finished?" på ett väldigt fint sätt(tänk er väldigt fin brittisk engelska) innan han började samla ihop tallrikar och bestick. Kanske inte låter så där jättekul, men när Toby gör sånt där så märks det verkligen att han vet hur söt han är och hur han kan utnyttja det.

När Lisa bar in kakan så tittade han på den och sa på samma sätt som tidigare "that cake looks very lush". Kom ihåg nu att han bara ar sex år:P


Lite senare så pratade de om att pojkarna skulle kunna gå på sådana där barnklubbar som de har på vissa hotell, när de ar på semester. Daniel sa att han skulle vilja gå och Toby sa att han inte ville gå. Daniel säger eftertänksamt: "No, Toby doesn't like to mingle." Tänk er igen att det är en nioåring som försöker låta väldigt viktig.


Det var nog allt för nu, så här kommer bilder från Warwick Castle.


Och om ni undrar varför jag helt plötsligt kan använda å, ä och ö, sa beror det på att jag skriver det här inlägget på min bärbara innan jag lägger in det på bloggen. Ganska skönt att ha hela alfabetet för en gångs skull, men nu är jag så van vid att inte ha det så jag glömmer att använda det.. blev rätt många röda markeringar från början:P



Dan skaffade en ny kompis:P


Tripp, trapp, trull




Dan fick halla the crossbow...


sa Toby fick halla svardet:D




The trebuchet


Jag (med en storande harslinga):P


Sa har straffas man om man ar busig.. 




Det var svart att fa bra bilder pa faglarna utan en massa huvuden men man kan iaf se lite hoppas jag:)




Det dar var den storsta, drygt tva meter mellan vingspetsarna. Nikita heter den:P


Utsikt fran hogsta tornet...




Tva sma riddare:D

Kommentarer
Postat av: Sophie

Du verkar ju ha det helt underbart därborta ! :) vilken vacker miljö det är!

2009-05-07 @ 13:04:42
URL: http://sophiiie89.blogg.se/
Postat av: Sarah

å vad fiina bilder :D

2009-05-10 @ 20:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0