Pappas Besök

Forra måndagen kom pappa så jag åkte buss till Heathrow för att möta honom. Han hyrde bil där så vi körde hem igen. Jag gjorde curry till middag, det var första gången jag gjorde det själv och den blev rätt god om jag får säga det själv.

Tisdag morgon steg vi upp tidigt och åkte upp till The Lake District som ligger i norra England och är känt för att vara ett av de mest natursköna områdena här. Det var verkligen väldigt vackert! Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men som man tänker sig Skottland, blandat med Norge blandat med Sound of Music landskap:P

Vi körde runt och såg rätt mycket, bland annat tog vi en båttur på Lake Windermere som är Englands största sjö(den är dock inte så väldigt stor) och strosade runt lite i Ambleside som är en väldigt mysig liten stad. Men höjdpunkten för mig var ridturen som jag hade bokat in mig på flera veckor i förväg. Vi bodde på ett B&B i en by som heter Silecroft och ligger vid havet. Stranden där är ca 9 km lång och det var där man fick rida. Det var väldigt blåsigt och dimmigt och lågvatten så det var sanddyner och dimma så långt man kunde se. Det var verkligen helt fantastiskt att rida där! Har aldrig ridit på en så öppen yta förut och absolut inte på en strand. Det var hur häftigt som helst att kunna rida så fort utan något som stoppar. Var helt lycklig resten av dagen.


På torsdagen åkte vi runt lite och på eftermiddagen började vi köra tillbaka till Purton. Kom iväg senare än väntat så vi stannade och åt middag på vägen.










Lagvatten:P


Mysig pub dar vi at middag






Jag pa palominon(sist), hon hette Tilly och var superfin!


Battur pa Lake Windermere


Ambleside




Gulligaste B&B:et nagonsin!







Gott fika:)




Ambleside.. dit ska jag flytta:)




Pappa pa fikapaus



Fredag morgon åkte vi till kusten och satt på ett par olika stränder. Det var skönt att sola lite. Hade dock ingen bikini med mig så jag fick en jätteful linnesolbränna som jag nu försöker sola bort, men det går inte så värst bra.


Ser inte precis ut som man tanker sig England:P


Lördag blev en dagstur till London för att se We Will Rock You musikalen. Den var helt otrolig! Skådespelarna var grymma på att sjunga och gjorde riktigt bra versioner av Queen låtarna. Jag tycker att de hade hittat på en bra och annorlunda historia som låtarna passade in i. Blev såklart lite Covent Garden och en aning shopping också. Åt middag på italiensk restaurang med uteservering på Leicester Square. Det var varmt och soligt så det var skönt att sitta ute.



En av mina favo.. fast kopte inget dar den har gangen, blev ett par shorts fran American Apparel istallet.


Covent Garden


Klassisk Londonbild:D



I söndags blev det lite Outlet Village och Lydiard Park. Var lite trötta efter den händelserika veckan så det var skönt med en lugn dag. Pappa åkte väldigt tidigt på måndag morgon, så igår var jag ensam hemma igen. Åkte till Lydiard Park med Julia och slappade hemma. Det är fortfarande varmt och soligt så jag hoppas på lite solbränna i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Sarah

lät riktigt härligt! avis som vanligt :P

2009-06-03 @ 02:06:07
Postat av: Anonym

Hm ingen flytt till Ambleside eller :(

Nu får du faktiskt lov att komma hem snart, det ska bli så kul.

På lördag är det studentfest för Olle så då ker vi förbi Erika också.

Tusen kram från mamma

2009-06-09 @ 08:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0