Äntligen Bath!

Nu har jag varit lite seg på att uppdatera vad jag har haft för mig på sista tiden igen.

Nu är det i alla fall sommar här på riktigt! Hur härligt som helst. Wimbledon är i full gång här och tro det eller ej men jag har faktiskt blivit lite smittad av den så kallade "Wimbledon-bug". Mark och Lisa följer hängivet Murray så man kan ju inte låta bli att heja med dem. Lisa sa att hela England kommer att "go crazy" om han vinner och det vill jag ju inte missa.


Förra veckan så var det väldigt fint väder så jag var ute och gick en massa och i torsdags så tog jag en cykeltur till Lydiard Park. Det var jättehärligt när jag väl kom dit men ungefär halvvägs så började jag undra varför jag ville ge mig ut på cykeltur när vettiga människor ligger på en strand eller i alla fall sitter i skuggan. Men sen kom nedförsbackarna så då var det bara härligt. Hade med mig en bok och lite fika så jag satt där och njöt av solen ett tag och sen gick en liten promenad runt huset och trädgårdarna.


I fredags åkte jag in till stan och framkallade lite kort till mitt fotoalbum/scrapbook som jag håller på med. Ska bli kul att ha en bok som sammanfattar min tid här. Toby hjälpte till lite idag också med bildtexter och klistermärken så det gör den ännu roligare att ha.


I lördags tog jag och Luisa en impulsresa till Bath som slutade i en helkväll. Vi började med starbuckskaffe i den jättefina parken, strosade runt lite, kollade i affärer och satt på uteservering. Det var så mysigt så vi bestämde oss för att stanna och äta middag på Jamie's Italian(Jamie Olivers italienska restaurangkedja). Det var hur gott som helst! Var ungefär en timmes väntetid men eftersom man fick sitta inne i baren och vänta och inte stå ute så gick det jättebra. Det var helt klart väntan!

  När vi hade ätit klart så gick vi ut en sväng och det var så kul så vi stannade kvar ännu längre. Vi trodde att det skulle bli svårt att hitta nånstans att gå eftersom vi inte känner till Bath så väl men det var så mycket folk ute och massa tjejer på möhippa så vi följde bara efter dem. Det blev verkligen en superdag!

I sondags blev det barbeque med familjen coh nagra kompisar till dem. Det var jattegott och mysigt. Fordelen med deras grillningar ar alla rester som man kan ata till lunch dagen efter.


Den underbara parken i Bath.


Jag och Luisa


Mysig uteservering


Jamieeee!!:D




En liten drink i baren medan vi vantade pa ett bord


Har varit pa restaurang med samre utsikt:P


Luisa laser menyn.. det var inte latt att bestamma vad vi skulle ata.


Det blev lite smagrejer till forratt och sen pasta, typ det godaste jag har atit:D




Luisa pa forsta puben..


.. och jag pa forsta puben:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0