As You Like It

.... not as you might like it or as you won't like it. As You Like It. Sa i fredags akte jag alltsa till Stratford-Upon-Avon med Lisa. Det blev verkligen en jattebra dag trots att vadret inte var sa bra som vi hade hoppats pa. Eftersom man kor genom Cotswolds som ar fullt av massa sma mysiga byar sa stannade vi in Bourton-On-The-Water pa vagen for att dricka te och ata scones. Det var verkligen en supergullig by! Byarna dar har alla sadana dar gulliga namn sa jag roade mig med att lasa skyltar hela vagen.
  Nar vi kom till Stratford sa blev det lite sightseeing. Vi hann bland annat med huset dar Shakespeare foddes, huset dar hans dotter bodde, huset dar han dog och kyrkan dar han ar begravd. I huset dar han bodde fanns originalgolvet kvar i ett av rummen sa jag har nu gatt pa samma golv som Shakespeare himself.... och typ en miljard andra manniskor:P Men det var kul att se alla gamla hus dar, det ar verkligen haftigt att de har fatt sta kvar sa lange, genom allt krig och elande.
Sen blev det treratters pa en italiensk restaurang, jattegott var det! Efter det sa sag vi pjasen As you like it. Den var helt fantastisk! Skadespelarna var grymma och den var riktigt rolig! Jag var lite orolig for att jag inte skulle forsta allt men det gick jattebra. Det ar lite konstigt att en pjas kan vara 400 ar gammal och publiken skrattar fortfarande at samma saker. De hade val kanske anpassat den lite, men spraket var detsamma.

I lordags var det Dans stagecoach-avslutning och de hade gjort en liten show av vad de hade juobbat med under sommarterminen. Det blev lite dans, lite teater och lite sang. De visade faktiskt en scen fran The Tempest sa det blev lite Shakespeare den dagen ocksa:) Men bast var anda nar de sjong Footloose och dansade till.

Pa kvallen gick jag ut en liten svang med tjejerna. Vi var forst pa en pub dar ett coverband spelade men de var sa daliga sa vi gick till en annan istallet. Dar forsokte vi spela lite dart, men ingen av oss kunde reglerna sa vi blev typ utskrattade:P Men kul var det i alla fall.

Igar gick jag igenom alla min grejer for att se hur mycket jag kan lamna och hur mycket jag maste ta med mig hem. Trodde inte att jag hade riktigt sa mycket!! Helt sjukt hur mycket jag har lyckats samla pa mig. Men jag var ratt duktigt och kastade bort en hel del skrap i alla fall.

Till veckan blir det att forsoka traffa alla sa mycket som mojligt och packa en massa och forsoka hinna med allt som jag vill gora en sista gang. Vet inte riktigt hur det ska ga men ett forsok ar det vart! Svart att fatta att jag aker hem pa sondag!! De senaste manaderna har verkligen gatt jattefort!



Dar bodde han!!


River Avon


Dani, Julia och jag pa puben:D

Kommentarer
Postat av: Evelina

MEN KOM HEM NÅN GÅNG DÅ;D

2009-07-21 @ 22:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0