Langsta inlagget hittills!

London

Som jag kanske skrev forut att jag skulle sa var jag i London med mamma forrforra helgen. Det var riktigt kul! Vi hade ratt tur med vadret, torsdag och fredag var lite regniga men lordag och sondag var solsken och varme! Pa fredag kvall sag vi Jersey Boys. Den var super!!!! Verkligen en bra show! Sen sa blev det en del shopping.. kanske inte helt ovantat:P Det var rea pa Urban Outfitters sa det var tur! Hittade en jattefin topp dar som det var halva priset pa:D
Sondag blev lite shopping, lite Covent Garden och lite Hyde Park innan det var dags for mig att fara hem till Purton pa kvallen.



Teatern



Helt fantastisk show!



Jag pa japansk restaurang.. inte bast pa att ata med pinnar men det gick bra anda:P



Mamma pa starbucks



I Regents Park



Veckan

Hade en riktigt bra vecka faktiskt! Mandag akte jag inte till stan och traffade Luisa. Det var superfint vader, sa istallet for varat vanliga starbucks sa gick vi till marks & spencers och kopte sushi och fruktsallad och hade picknick i parken och solade lite. Det var hur harligt som helst!!

I tisdags var det ocksa jattebra vader, typ svensk sommar, sa jag gick ut pa langpromenad och satt och laste i grongraset ett tag. Har fatt lite farg i ansiktet ocksa, fast det ser lite konstigt ut eftersom jag ar helt vit pa resten av
kroppen:P

I onsdags blev det en cykeltur (i det fortfarande vackra, men inte lika varma, vadret). Cyklade mot Cricklade, som ar nasta by, ca 4 miles harifran, och motte Julia halvvags. Surprise, surprise sa fanns det en pub dar med en jattemysig uteservering sa vi bestamde att vi skulle traffas dar och ata lunch nagon gang nar det ar fint vader.

I torsdags var jag ute pa promenad igen. Det ar sa vackert haromkring nu med alla blommor och lov och allt sa det ar helt underbart att bara vara ute och ga:)

Bakade ett par ganger under veckan ocksa. Banankaka och bullar, bakade en hel sats med bullar(aven kallade cinnamon buns) och de tog slut i lordags! Familjen gillar dom haha.

I fredags foljde jag med Lisa till Marlborough pa morgonen. Det ar en liten stad en bit soder om Swindon, tar ungefar 20 min att aka dit. Det ar jattemysigt dar!  Kanns som en riktig gammaldags, valdigt engelsk pittoresk by. Den bredaste huvudgatan i landet har dom ocksa:P

Pa fredagkvall myste jag och sag tjejfilm, det var skont att vara lite lat:P



I parken. De har bilderna ar fran lordag och det var lite kallare da an mandag om ni undrar varfor jag solar i sjal:P



Helgen

Jag och Luisa hade planer att aka till Cardiff i lordags, men det skulle regna dar sa vi kande oss inte sa sugna, eftersom det vi ville vara att aka till havet och sitta och sola:P Sa vi traffades i Swindon istallet, akte hem till henne och at middag och sen gick vi till puben i Blunsdon, det var jattemysigt! Aven om vi var dom yngsta dar sa hade vi riktigt trevligt. Julia kom forbi ett tag ocksa vilket gjorde det annu roligare!

I sondags blev det arets forsta barbeque for the bissets. Det var jattegott! Lisa hade gjort massa goda sallader och Mark hade gjort hemmagjorde hamburgare(mmmm:P) och kyckling i en god marinad! Vadret var okej sa vi satt ute i tradgarden och at ocksa. Det blev Banoffee Pie till efterratt, vilket verkligen var en hit! Har skrivit ner receptet sa den ska jag bjuda pa hemma i sommar!!!

Kommentarer
Postat av: Lina Lindberg

Schyst! Jag hoppas att du har det superbra!!

2009-04-28 @ 16:25:58
URL: http://linalindberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0