Happy Easter!

Sa var pasken over for i ar! Jag trodde ju inte att jag skulle ha nagot att skriva om forran efter London nasta helg men dar hade jag fel for det har faktiskt varit en paskhelg med ratt mycket att gora!

I lordags akte vi till Lacock igen. Runt pask varje ar sa har de en "fagelskrammajakt". Det gar till sa att manga av de som bor dar gor en fagelskramma eller nagon slags liten staty och varje ar sa har de ett tema. Besokare far en liten karta over var alla fagelskrammor ar och en blankett dar man fyller i vad man tror att den forestaller. I ar var temat artister. Det var faktiskt riktigt kul!! Lagger ut bilder sa far ni gissa sjalva:P

I sondags sa borjade pojkarna dagen med paskaggsskattjakt. Jag fick ocksa ett paskagg fast jag behovde inte leta efter det. Blev i alla fall barnsligt lycklig over det:P
  Efter lunch blev det Lydiard Park som ligger ca fem minuter med bil harifran. Som de flesta parker haromkring sa ar Lydiard ett gammalt gods fran typ 1700-talet... tank Stolthet och Fordom:P Jag tycker att gora parker av dem ar ett jattebra satt att bevara sadana stallen. Runt det gamla bostadshuset finns nu en "adventureplayground", fotbollsplan, massa grillplatser och mysiga stigar. Det var inte soligt men anda ratt varmt och skont sa man behovde ingen jacka. 

Sen blev det traditionell paskmiddag, som i stort satt ar vanlig sunday roast fast med lamm istallet for kyckling. Jag ar val inte sa jattestort fan av det men det fanns gronsaker i overflod sa vi at oss alla lite for matta tror jag.

Pa kvallen gick Lisa och Mark till puben(sondagar ar quiz night pa manga pubar har), sa jag la mig pa soffan och jaste framfor tv:n. Sag "The no. 1 Ladies Detective Agency" som gar som serie nu, den ar en riktig feelgood sa det ar alltid mysigt att se. Som ni kanske forstar sa ar den gjord efter boken som heter "Damernas Detektivbyra" pa svenska och ar skriven av Alexander McCall Smith. Om ni inte last den redan sa rekommenderar jag den!

Idag har jag varit ute och sprungit.... ikladd shorts och t-shirt! Helt underbart vader idag, hoppas att det haller i sig over helgen!

Har kommer bilder...



Familjen Bisset: Lisa, Dan, Toby, Mark



Jag och Toby

Har kommer "The Scarecrow Hunt"! Fast en miniversion, for det var ungefar 30 stycken:P

 





1000 poang till den som far alla tre ratt!






Mitt paskagg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0